Jak na kostým

Kostým není žádná věda, avšak stejně je při jeho tvorbě na naši akci vhodné myslet na několik věcí:

  • Akce se koná v listopadu. Velmi pravděpodobně bude chladno, velmi snadno se může stát, že bude deštivo, lezavo a tak vůbec. Ačkoliv hrad poskytuje spoustu vnitřních prostor, nepodceňujte podzimní počasí.
  • Pokud plánujete nosit moderní oblečení, například funkční prádlo (do zimy se hodí), potom by mělo být zakryté. Pokud budete mít moderní rušivou obuv, je potřeba ji zakrýt například kožešinou nebo hadry (kožené kanady jsou v pohodě, oprýskané dvojnásob).
  • Pokud si nevíte rady, nevymýšlejte nic složitého. Jednoduchý kostým doplněný o pár doplňků (pokrývka hlavy dělá hodně) je mnohdy lepší než přeplácaný kostým poskládaný hala bala z kdoví čeho.
  • Myslete alespoň trochu na to, odkud vaše postava pochází, co dělá, jaké má zázemí. Zda je šlechtic, žoldák, tulák, zda je zrovna u sebe doma, nebo na cestách daleko od něj.
  • Terra není bohatý svět. Patina, onošení, záplaty, díry jsou v pořádku. Váš kostým nemusí zářit novotou, a to i v případě urozenějších pánů – právě naopak, pokud budou alespoň některé kusy pamatovat, že pamatují i předchozí generaci, je to v pořádku.

Historická inspirace

Solringar je LARP – nikoliv LH akce, proto nebazírujeme na tom, aby váš kostým byl pintlich podle renesance či baroka, kterými se naše akce inspiruje. Řada pseudohistorických a veskrze univerzálních kostýmů je zcela v pořádku, zejména u prostších obyvatel. Pokud hledáte jakou módou se inspirovat, zde je stručný průvodce:

Běžné oděvy:

  • Anhalt, Galacie, Marna: Renesance
  • Navairre: Baroko
  • Freiwold, Gorodina: Středověk
  • Daerwydd: Viktoriánská éra, steampunkové prvky
  • Alchymisté, vědci, učenci: Steampunkové prvky
  • Mágové: Podle zaměření – čarodějnice bude vypadat jinak než univerzitní mág
  • Kněží: Obvykle chodí oděni tak, jak je popsáno u jednotlivých náboženství

Vojsko a žoldáci:

  • Anhalt, Galacie, Marna: Landsknechti, polopláty, palné zbraně, výjimečně kuše
  • Navairre: Třicetiletá válka, polopláty, palné zbraně
  • Freiwold: Raný středověk, kroužkové zbroje, možnost berserkirů
  • Gorodina: Středověk, polopláty nebo kroužky, kuše, výjimečně palné zbraně
  • Daerwydd: Třicetiletá válka křížená s rudými kabáty nebo skotskými highlandery, palné zbraně
  • Řádoví rytíři: Plné pláty, výjimečně samotné kroužkové zbroje, zbraně dle řádu