Postava a kostým

Tvorba postavy

Jak bude vaše postava vypadat je výsledek společné činnosti nás, organizátorů, a vás, hráčů. Na začátku si vyberete postavu podle medailonku, který nastiňuje, o čem postava bude. Po registraci od nás co nejdříve dostanete postavu připravenou ke hře obsahující její background včetně různých tajemství, které zná pouze ona (nebo si to alespoň myslí), vztahy k dalším postavám a její cíle. Pokud vám to nebudete stačit nebo budete chtít postavu upravit nějakým směrem, aby se vám lépe hrála, budete mít nějaký čas, abyste si postavu doplnili o další detaily nebo upravili její background. My následně tyto doplňky projdeme a pokusíme se je co nejlépe začlenit do hry.

Kromě toho každý hráč dostane na výběr perky, které vaše postava bude umět. Tabulka perků není nekonečný seznam, kterým se budete muset prokousat, ale bude vycházet z backgroundu postavy.

Přenášení postav

Pokud chceš hrát za postavu z minulého ročníku, pokusíme se ti vyjít vstříc. Budeme rádi, když se do hry podívají charaktery, které si budou pamatovat něco z loňských událostí, nicméně jsme si vědomi toho, že do rozvržení frakcí se tvá postava nemusí vejít. Pokud máš pocit, že nevíš kam se svým charakterem, napiš nám (ideálně na mail) a zkusíme dojít nějakého kompromisu – ber ale prosím na vědomí, že ne vždy to bude možné.

Kostým

Není v našich silách zařídit vám kostýmy – tato povinnost zůstává na vás. K tvorbě kostýmu máme několik poznatků:

Neděláme LH akci, Solringar je pouze larp inspirovaný historií – je vhodné se při tvorbě inspirovat původem vaší postavy, který má nějaký předobraz v naší historii, nicméně nebudeme bazírovat na tom, abyste byli pintlich vypíchnutí podle módy 60. let 16. století a všechno měli šité v ruce a z dobových materiálů. S ohledem na prostředí hradu, v němž se hra odehrává, si myslíme, že kvalitní kostým odpovídající vaší roli může hru výrazně pozvednout – ale zároveň pochopíme, pokud třeba nebudete mít historickou obuv – kožené kanady jsou OK, botasky a podobnou moderní obuv je třeba zakrýt kožešinou či látkou.

Rovněž myslete na to, že akci pořádáme na podzim a v kopcích. Může být chladno, lezavo, deštivo nebo jen prostě zima a my s tím nic neuděláme. Věnujte praktičnosti stejnou pozornost jako estetice a přípravu v tomhle ohledu nepodceňte, ulehčí vám to život ve chvíli, kdy bude opravdu nehezky. Vlna je kámoš (což na Sovinci platí dvojnásob nejen na podzim), ale fandíme i termoprádlu a dalším moderním vymoženostem, které vás udrží v teple, jen si, prosím, dejte pozor, aby vám tyhle moderní vymoženosti zbytečně někde nečouhaly.

  • Fandíme termoprádlu a dalším moderním vymoženostem, které vás udrží v teple. Dejte si, prosím, pozor, aby vám tyhle moderní vymoženosti zbytečně někde nečouhaly.
  • Vlna je kámoš a na Sovinci to platí dvojnásob nejen na podzim.
  • Jsme v pořádku s moderní obuví – chápeme, že ne každý má pár tisíc na historické boty. Je vhodné vybrat nerušivou obuv a ideálně ji zakrýt kusem kožešiny nebo látkou (kožené kanady jsou OK, moderní obuv se zakrytím OK, reflexní nesmysl vyměňte za něco méně rušivého).
  • Pokud si nevíte rady, nevymýšlejte nic složitého. Jednoduchý kostým doplněný o pár doplňků (třeba vhodnou pokrývku hlavy) udělá víc parády, než přeplácaný bazmek.
  • Při tvorbě kostýmu je vhodné myslet na to, odkud postava pochází a z jaké je společenské vrstvy.
  • Vlna je kámoš, na Sovinci to platí dvojnásob nejen na podzim.
  • Terra není bohatý svět. Patina, onošení, záplaty, díry jsou v pořádku. Váš kostým nemusí zářit novotou, a to i v případě urozenějších pánů – právě naopak, pokud budou alespoň některé kusy pamatovat, že pamatují i předchozí generaci, je to v pořádku.

Setting a historická inspirace

Jak píšeme výše, Solringar je larp inspirovaný v historii. Zkuste myslet na to, z jaké země postava pochází, zda je z města či vesnice a z jaké je společenské vrstvy. Níže najdete přehled toho, jakou módou se můžete při tvorbě kostýmu inspirovat. V neposlední řadě myslete na to, že Terra není bohatý svět. Patina, onošení, záplaty, díry jsou OK. Váš kostým nemusí zářit novotou, a to i v případě urozenějších pánů – právě naopak, je v pořádku, pokud bude mít některé kusy budou mít patinu, záplaty, díry a další známky opotřebení, zkrátka budou pamatovat ještě předchozí generaci.

Běžné oděvy:
  • Anhalt, Galacie, Marna: Renesance
  • Navairre: Baroko
  • Freiwold, Gorodina: Středověk
  • Daerwydd: Viktoriánská éra, steampunkové prvky
  • Alchymisté, vědci, učenci: Steampunkové prvky
  • Mágové: Podle zaměření – čarodějnice bude vypadat jinak než univerzitní mág
  • Kněží: Obvykle chodí oděni tak, jak je popsáno u jednotlivých náboženství
Vojsko a žoldáci:
  • Anhalt, Galacie, Marna: Landsknechti, polopláty, palné zbraně, výjimečně kuše
  • Navairre: Třicetiletá válka, polopláty, palné zbraně
  • Freiwold: Raný středověk, kroužkové zbroje, možnost berserkirů
  • Gorodina: Středověk, polopláty nebo kroužky, kuše, výjimečně palné zbraně
  • Daerwydd: Třicetiletá válka křížená s rudými kabáty nebo skotskými highlandery, palné zbraně
  • Řádoví rytíři: Plné pláty, výjimečně samotné kroužkové zbroje, dlouhé meče, velké štíty